De schroefdraadhuls met krasbestendige koplak in stofgrijs (RAL7037) is gemaakt van A2 roestvrij staal en is ideaal voor onze stofgrijze balkonbouten en voor alle schroefdraadbouten in maat M5.
✓ A2 Roestvrij staal
✓ Kop stofgrijs gelakt (RAL7037)
✓ Incl. 2C borglijm
✓ Ideaal voor M5-balkonschroeven
✓ Moderne Torx-Aandrijving
✓ Al vanaf 1 stuk
Dankzij de M5 binnendraad van de hulzen met stofgrijze koplak zijn al onze balkonschroeven in de winkel compatibel.
Het artikel is in voorraad
Verzending van uw order binnen 2 - 3 werkdagen
Alle prijzen zijn inclusief 19% btw
Alle prijzen zijn inclusief 19% btw
De draadbus in stofgrijs (RAL 7037) is gemaakt van corrosiebestendig A2-staal, waarvan de kop een krasbestendige poedercoating heeft die overeenkomt met de kleur en glansgraad van onze stofgrijze HPL-panelen in de snede. De diameter van de gelakte kop met Torx-aandrijving is 14 mm. De diameter van de huls, die een M5 binnendraad heeft, is 8mm. Door de hulsdiepte van 12 mm is een profiel of paneeldikte van minstens 12 mm nodig om de huls volledig te kunnen verzinken. De stofgrijze hulzen worden vooral gebruikt voor balkonbekleding met HPL. Hier is een betrouwbare borging tegen zelfloskomen vereist, die bij de draadbus wordt gegarandeerd door een speciale 2-componenten draadlijm.
OPMERKING: Naast de hulzen met schroefdraad in stofgrijs bieden we ook balkonschroeven in stofgrijs met M5 schroefdraad in verschillende lengtes aan, waarvan de kleur en glansgraad exact overeenkomen. Als alternatief kunnen ook de ongeverfde schroeven worden gebruikt, net als alle andere geverfde balkonschroeven. Het hoeven niet eens onze balkonschroeven te zijn, zolang het maar een schroef met M5 schroefdraad is.
Als gevelpanelen aan onderconstructies worden bevestigd met balkondraadbouten en eenvoudige moeren of gesloten dopmoeren, steken ze duidelijk uit. Met onze roestvrijstalen dopmoer resulteert dit in een uitsteeksel van 14 mm. Dit kan zeker als hinderlijk worden ervaren, dus een draadbus is een zeer goed alternatief vanwege de platte schroefkop met een dikte van ongeveer 2mm. Voorwaarde hiervoor is dat de panelen worden gemonteerd op een vierkant profiel met een minimale diepte van 12 mm. Het vlakkere ontwerp is ook een groot voordeel bij het vastschroeven van machineonderdelen, vloerbedekkingen van trailers en transporters of bij het verbinden van meubels en kasten.
De draadbussen bestaan uit een huls en een hulskop, die vervaardigd zijn uit massief roestvrij staal. De platte kop, die aan de bovenkant licht lenticulair is, heeft een buitendiameter van 14 mm en dekt de iets vergrote boring van 8,5 mm betrouwbaar af zonder een te klein contactoppervlak te hebben. De huls zelf heeft een buitendiameter van 8 mm en een binnendraad in de maat M5. De diepte van de schroefdraad komt overeen met de diepte van de huls, die 12 mm bedraagt. De moderne inbus schroevendraaier, ook bekend als een Torx-schroevendraaier, maakt schroeven moeiteloos, omdat er geen druk hoeft te worden uitgeoefend op de schroevendraaier om te voorkomen dat deze ronddraait en mogelijk de schijf of de stofgrijze lak beschadigt. Voor dit doel is een Torx-sleutel of bit inzetstuk maat T20 (ISR20) nodig. Zonder de huls met schroefdraad tegen te houden, is het bijna onmogelijk om de schroef in te draaien, omdat door de schroefdraadlijm de binnendraad van de huls iets vernauwd is, waardoor de huls meedraait.
De schroefdraadborging bestaat uit een speciale tweecomponentenlijm en dient als schroefborging zodat de schroefverbinding na verloop van tijd niet losraakt door schokken of trillingen. Vooral voor valbeveiliging op balkons, balustrades of trappen is een permanent veilige bevestiging erg belangrijk. Een absoluut betrouwbare schroefverbinding wordt gegarandeerd door een 2-componenten schroefdraadborgmiddel waarin de verharder is opgenomen in microscopisch kleine glaslichaampjes die barsten wanneer de schroef in de schroefdraad wordt gedraaid, waardoor het proces van chemische uitharding in gang wordt gezet.
De koplak van de draadbus bestaat uit een krasbestendige poedercoating in stofgrijs (RAL 7037), die wordt gekenmerkt door een zeer goede UV- en weerbestendigheid, zodat de rijke grijstint niet wordt aangetast door externe milieu-invloeden. Qua kleur en glansgraad is deze, net als onze balkoschroeven of gevelschroeven, bij het op maat zagen exact afgestemd op het oppervlaktedecor van onze stoffig grijze HPL platen, waardoor de platen zo onopvallend mogelijk kunnen worden geïnstalleerd. Door de kleuring volgens het RAL-kleursysteem van de K5 Classic kleurenkaart zijn de draadbussen en schroeven ook perfect geschikt voor de kleur afgestemde montage van alle andere materialen die overeenkomen met deze RAL-kleur.
OPMERKING: In sommige toepassingsgebieden is een betrouwbare bescherming nodig om te voorkomen dat een schroefverbinding vanzelf loskomt. Dit wordt gegarandeerd door een 2-componentenlijm in de schroefmof. Als de schroefmof losraakt, moet een speciale draadborglak worden gebruikt om de draadborging te vernieuwen. Het is ook mogelijk om de oude draadbus te vervangen door een nieuwe.
De stofgrijze draadbus is qua kopafwerking absoluut identiek aan de stofgrijze balkonbouten. We hebben deze op voorraad in verschillende lengtes met een M5 schroefdraad, zodat een onopvallende installatie van onze HPL panelen in stofgrijs is gegarandeerd. Het is precies voor dit doel, namelijk het bekleden van balkonrails en trappen, dat de draadbussen het vaakst worden gebruikt. De mogelijke toepassingsgebieden zijn echter veel diverser. Voorwaarde is dat de draadbus met een insteekdiepte van 12 mm volledig in het profiel of een plank, balk of kastlichaam kan worden gestoken, waardoor een van de te verbinden elementen een minimale dikte van 12mm heeft. Het gat hiervoor moet worden geboord met een boor van 8,5mm, die moet worden gekozen in overeenstemming met het materiaal. Een dikke balk hoeft niet volledig in deze maat geboord te worden. Het is voldoende om de diepte van het gat te beperken tot minstens 12mm. De balk moet echter nog steeds doorboord worden zodat de schroef erdoor kan. Een boor met een nominale diameter van 5,5 mm is hier de beste keuze.
In tegenstelling tot bevestiging met balkonbouten en een dopmoer of zeskantmoer, waarbij deze op de schroefdraad worden geschroefd, zodat de schroef langer moet zijn dan de totale dikte van de te verbinden werkstukken, bevindt de binnendraad van de huls zich in een van de twee te schroeven onderdelen, waardoor de schroef korter is. Er moet dus tot 5 mm worden toegevoegd aan het klembereik. Het klembereik, dat informatie geeft over de totale dikte van planken en profielen, kan worden berekend door minstens 1 mm tot maximaal 5 mm bij de schroefdraadlengte op te tellen. Voor een balkoschroef in M5x20mm resulteert dit in een klembereik van 21mm tot 25mm.
Artikelnummer | GHM5C7037 |
---|---|
Gewicht | 0.0054 |
Levertijd | Verzending van uw order binnen 2 - 3 werkdagen |
EAN/GTIN | 4260604222345 |
Materiaal | Roestvrij staal A2 |
Schroefmaat | M5 (Binnendraad) |
Schroevendraaier | Torx T20 |
Vorm schroefkop | rond |
Ø Schroefkop | 14mm |
Schroefdraad | Metrische draad |
Ø Draad | M5 |
Lengte schroefdraad | Niet van toepassing |
Klemgebied | plus 1mm - 5mm |
Kleurnauwkeurigheid | Productie volgens RAL-kleursysteem |
Kleur | Grijs |
RAL kleurcode | RAL7037 |
Kleurnaam | Stofgrijs |
Er zijn nog geen meningen van klanten beschikbaar
Schrijf de eerste review over dit product